Багато хто чув, що підвищення тиску в шинах може призвести до значної економії палива. Однак думки про те, наскільки ця економія є значущою, різняться: деякі говорять про зниження витрати палива чи не на 10%.
Фахівці інтернет магазин Autoshini.Com вирішили перевірити це на власному досвід, провівши експеримент. Для цього провели кілька тестів при різному тиску в шинах: спочатку накачали колеса до 1,5 атмосфери (що нижче за рекомендований рівень), потім до 2,0 атмосфери, і, нарешті, перекачали до позначки 2,5. Результати були зафіксовані за допомогою точного вимірювального приладу.
Вихідні дані
На кузові автомобіля виробники завжди вказують рекомендований тиск у шинах. Зазвичай цю інформацію розміщено на лючці бензобака чи стійці дверного отвору. У нашому випадку рекомендоване значення становить 235 кПа (що еквівалентно 2,35 атмосфери) для гуми розміром 245/70 R16.
Слід зазначити, що датчик низького тиску в автомобілі спрацьовує при падінні показників нижче 2,0 атмосфери.
Трохи теорії
Чому перекачування коліс має знижувати витрату палива? Справа в тому, що при підвищеному тиску автошини стають жорсткішими і менше деформуються під вагою авто. Це знижує опір коченню, що дозволяє машині легше рухатися дорогою. В результаті двигун витрачає менше зусиль на підтримку швидкості, а отже, знижується та витрата палива.
Але важливо розуміти, що надмірне перекачування гуми може негативно позначитися на комфорті їзди та стані підвіски транспорту. Про це поговоримо трохи згодом.

Експеримент
Отже, здійснили три заїзди при різному тиску. Витрата палива вимірювали за допомогою пристрою ELM327, підключеного до автомобіля. Всі виміри проводилися на прямій ділянці дороги завдовжки 7,5 км при швидкості 90 км/год, з використанням круїз-контролю.
Перший заїзд
Показники 1,5 атмосфери:
– Витрата склала 0,327 літра.
Другий заїзд
Значення 2,0 атмосфери:
– Витрата знизилася до 0,304 літра.
Третій заїзд
При тиску 2,5 атмосфери:
– Витрата склала 0,294 літра.
При порівнянні першого та третього заїздів, видно, що різниця у витраті палива склала близько 11%. На перший погляд це значна економія. Однак варто зазначити, що тиск 1,5 атмосфери вкрай рідко використовується в реальних умовах, оскільки він значно нижчий за норму.
Якщо порівнювати результати другого та третього заїздів, то різниця у витраті виявилася меншою — лише 2-3%. На довгих дистанціях це може здатися суттєвою економією, але чи це так насправді?

Уявна економія
Деякі автолюбителі накачують автошини до 2,5 атмосфери в гонитві за ще більшою економією палива. Однак, якщо судити за результатами експерименту, різниця між тиском 2,0 та 2,5 атмосфери становить лише 3%. Якщо перевести це на реальні цифри, то при пробігу 100 км економія складе близько 300 мл бензину. При ціні палива 40 грн за літр, економія на 100 км складе всього 13 грн.
За 1000 км пробігу економія складе 130 грн, а за 10 000 км – 1300 грн. Проте чи ця уявна економія стоїть тих проблем, які можуть виникнути через перекачування? Найімовірніше, ні. Справа в тому, що перекачування призводить до нерівномірного зношування гуми, особливо в центральній частині. В результаті комплект коліс, який за нормального тиску могли б прослужити 70-80 тисяч кілометрів, зносяться вже через 30-40 тисяч.
Також важливо врахувати, що нові шини коштують чималих грошей. Якщо заощаджувати 5200 грн на паливі за 40 000 км, але витрачати 5200 на новий комплект, вигода виглядає сумнівною.
Крім того, перекачані шини негативно впливають на підвіску автомобіля. Жорсткі колеса передають більше ударів на підвіску, що прискорює зношування таких компонентів, як кульові опори, рульові наконечники, амортизатори та стійки стабілізатора. В результаті доведеться частіше займатися ремонтом підвіски, що додає додаткових витрат.
Підсумок
Перекачування гуми може призвести до невеликої економії пального, але для бензинових автомобілів вона несе більше шкоди, ніж користі. Фахівці інтернет магазина Autoshini.Com вважає, що оптимальний тиск автомобіля – значення, які рекомендовані заводом виробником авто, вони забезпечать комфортну та безпечну їзду без значного збільшення витрати палива.